L’espace des autres

J’ai pris un chemin ,Tu t’es trouvé sur ma route. Peut-être y as -tu creusé tes pas dans un autre temps, mais je t’aperçois quand même…

[2005, installation-performance, 8 spectators]

L’espace des autres, both an installation and a show, is a project about the trajectory, digital break down and personified permutations of a body in motion. Filmed by four synchronized cameras, the four pathways were first drawn in space by 30 performers, creating a shared body-space.

These performers become transformable material for four video sequences about movement: each trajectory is split into small segments and then randomly reassembled. Sound and video software have been specifically designed to create a choreographic digital composition tool, showing the 30 performers’ various trajectory permutations. Then, in the same space, the living body can simultaneously copy, transform and even go beyond the movement on the screen, the choreography re-appropriating some of these virtual pathways projected in the space.

L'espace des autres - Extrait

CREDITS

A projet by line nault created in close collaboration with Alexandre Burton (digital lutherie) as well as with Bernard Rouleau (structure of the space) and Corine Lemieux (calligraphic objets)

Partners: Conseil des Arts du Canada (bureau Inter Arts) , Artificiel, Studio 303, Mois Multi, Recto- Verso, Soup Soup, Boréale, Eric L.

PRÉSENTATIONS

Conference about l’Espace des autres:
Vingt-deuxième entretiens du Centre Jacques Cartier/ Espace de la danse
30 november 2009, Studio de l’opéra de Lyon, Lyon (France). 1

IMPLANTATION No2:
Entrepôt Québec, Festival Mois Multi
15 -19 february 2006, Méduse. 19h-20h-21h.

IMPLANTATION No1b: [reprise!]
Hangar Montréal, série inter Studio 303
10 – 23 october 2005, hangar de Line Nault. 19h-20h-21h.

IMPLANTATION No1:
Hangar Montréal, série inter Studio 303
08 -20 june 2005, hangar de Line Nault. 19h-20h-21h.

L’espace des autres, c’est une formidable méditation sur ces liens qui unissent les êtres, passés, présents et à venir. Loin d’en faire une réflexion lourde et affectée, Nault en fait un jeu, une surprenante mise en abîme, livrée avec cœur et honnêteté. Bravo !
LA PRESSE MONTRÉAL, Stéphanie Brody, 2005